Monday, November 9, 2009

projek hujung minggu

Bangun.. tidur.. bangun.. tidur.. kepala dok terpk apa nak buat kalau duduk kt rumah. Maka muncullah ilham dari Dia untuk aku mencuba sesuatu, TARAAA... ini dia, cupcake versi ibu dan kakak. Terima Kasih Allah, terima kasih aku telah berjaya mencubanya... aku wat versi kukus je, kalau bakar aku kurang yakin kek tu akak menjadi.. hahaha... belum buat dah tau hasilnya, itula aku... apa2 je lah...


sebahagian yg aku kukus, yg lebih aku masuk loyang...


cubaan mewarna dan menconteng kek...
boleh tahan lembutla krem tu.. senang nak bentuk...


aku buat 5 ke 6 biji je, yg lain kakak ngan ayah dia buat..
si bujang dah meraung...

Ntah apa2 je bentuknya, tujuan pertama aku adalah mencuba buat krim kek, alhamdulillah hampir menyerupailah yang biasa dibeli tu, so pasni bolehla aku menggali bakat tertanam aku... mendeco pulak. Mane tau ntah esok lusa aku seorg tokei.. nantikan... cehh... moga2 kenyataan mengatasi impian, ishh ayat boleh tahan.. hehe... selain tu aku pun cuba nih jugak...



taraaa... ni 'anak kek'... sbb saiz tu aku je yg penah buat, hehe... ni misi mencuba sapuan krem kek, memang menduga... kecik cam nih pun nak sapu punyalah leceh!!!... patutla kek tu mahal bagai... takper pasni nak pandai kena amiklah kursus dan buatlah selalu untuk melembutkan tangan...

*** aku ada pasang niat nak wat sendiri kek bila bestday aku tahun depan... hahaha....
ada sesaper mahir wat kek x? aku nak belajar melembutkn 'isi' kek...

TQ Allah... aku dapat ilmu baru..



4 comments:

  1. tahniah as..pandai as buat....good 4 the 1 step....

    ReplyDelete
  2. hehe diilhamkan ilmu baru ni... mekasih Allah... ;)

    ReplyDelete
  3. che as,....cantik tu...mana resepi utk krim tu...letak la kt blog, bole akak tiru...hehehe

    ReplyDelete
  4. hah, kena bayar nih... hehe... xder arr kak, nanti kite wat post baru eik....

    ReplyDelete