Thursday, November 26, 2009

kek batik

Assalamualaikum w.b.t..

Selamat pagi, mengkais masa seminit dua mengupdate coretan buat diri ku..
diari di alam maya.. semalam teringat kembali kelazatan kek batik maka sepontan aku mencari idea bilakah ianya akan dilakukan. Dengan masa yang tidak terduga terjadi juga kek batik yang aku inginkan, terima kasih Allah.. dengan limpah kurniaMu.. aku dapat membeli bahan2, melapangkan masa utk membuat dan menyiapkan kek tersebut, dan memberi nikmat merasa utk aku makan kek tersebut pg tadi... ermmm... nyumm...nyumm... enak rasanya...

Mari kita lihat apa aku dah buat malam td...


Bahan2 yg aku guna :
1 cawan gula pasir/kastor
1 cawan butter/marjerin
1 cawan serbuk koko
4 biji telur ayam
3/4 biskut merry (3/4 bungkus)

Cara aku memasaknya:
- satukan mentega dan gula, gaul rata.
- masukkan serbuk koko gaul lagi.
- masukkan telur semua, gaul lagi.
- masak dengan api sederhana kesebuat bahan yg digaul tadi hingga agak2 pekat (7-8min).
- masukkan biskut yg telah dipatah2kan, gaul rata.
- masukkan dalam bekas dan tekan2 sedikit kasi rata dan tiada lubang angin... org kata mampatkanla..
- masuk peti sejuk, dah sejuk boleh la dipotong dan makan....
nyumm...nyumm..

SeLaMaT HaRi RaYa AiDiLaDhA....


nyumm.. nyummm....


4 comments:

  1. tahniah as,,,.....waktu tak keja..rajin betol dia ....mencuba resepi, lama betol akak tak masak menda² cam nie...

    ReplyDelete
  2. hehe... wat utk suke2... target mulai tahun depan bestday anak nak wat kek sendiri nih... hehe...'

    ReplyDelete
  3. wahh..nampak sedap la...bile nak singgah kan sekeping dua kat sinih..huhuuuu

    ReplyDelete
  4. tunggu tapaware tu jadi 3 eik, hehe... skrg nih masih 2 lagi kalau buat.. wakahaha..

    ReplyDelete