Tuesday, September 15, 2009

kuih-muih...utk raye.

** ni suku dari tempahan yang belum sempat diedarkan...

korang dah ada kuih utk raya belum? aku baru semalam meng'collect' kuih dari pengedar2 terpilih. Biasala teman2 rapat je yang aku beli, yang lain sekadar mencuci mata.. maklumlah nafsu membeli kena sendiri kawal kalau x abislah duit semua kt raya...

pas raya nak guna gak duit utk keperluan yang lain, cheh.. pandai aku cakap... tapi kadang aku membeli pun tanpa diduga gak.. ya Allah Kau lindungila aku dari membeli benda yang tidak mendatangkan kebaikkan kpd ku, keluarga ku, dan juga agama ku... Terima kasih Allah...
aku tengah melatih diri berkomunikasi ngan Allah... korang pun cuba la... luahkan apa yang berserabut dalam kepala tu, walaupun Dia sememangnya dah tahu... eh.. dah lari tajuk la...
ni kalau buat karangan SPM mesti kena tolak markah ni, sori cikgu...

bercerita tentang kuih, aku jual dodol, so kuih pertama yang ada kt rumah aku adalah DODOL la.. kemudian kuih2 yang aku oder dari kengkawan lain, seperti kuih siput, kuit tat gulung nanas, kuih coklat.. aper ntah... dan aku sedang menantikan kehadiran kek2 pelbagai jenis kek utk aku makan... aku suker......aku sukerr.... abg x nak belikan as kek ker? kek sarawak ke, kek buah ke.. biar jadi raya dodol dan rayer kek.. hahaha..

edisi 1 : kuih yang sama, snap yang berbeza..



korang dh ada kuih apa utk raya nih?


No comments:

Post a Comment