Wednesday, September 30, 2009

kenangan raya... ke 8, 2009

banyak yang aku lalui sepanjang seminggu berhari raya (minggu yg pertama raya je la)... minggu ke2 ni dah mula x raya, sebab dah bekerja so mood raya ada kurang la... dari raya pertama hingga ke lapan.. macam2 yang aku jumpa dan lalui...

tak banyak yang aku nak kongsi, tapi yang masih ada dalam ingatan adalah yang 'ini', cuba korang tgk gambar bawah ni... nasib dah susut sket kalau tak, lagi la dia membesar dan membengkak dam memerah biru hitamkan kulit ku...

bukan nak tunjuk meja kerjaku, bukan juga nak tunjuk keyboard ku, tapi nak tunjuk kukuku (kuku aku laaa... :| ) sebabnya jari ku tersepit pintu kereta... dalam kekalutan berhari raya dan si kecik menangis dengan spontan, maka aku dgn tanpa berfikir panjang mencari2 dimanakah tertinggalnya 'kopek' si kecik... lalu dengan kesungguhan yang aku ada pun membuka dan menutup pintu kereta sesuke ati tanpa melihat yang kedudukan jariku di belah dalam kereta... teng..teng..tenggg..... sesedarnya aku jari tersepit bila melihat pintu kereta tidak tertutup rapat dan jari manis ku mula berdenyut2... bila ku lihat, waaa... sakitnyaaaa.... ya ampunnn.... time tu nak menjerit x terkeluar suara, nak menangis tak sanggup rasenya... yang aku ingat 'isap jari terus'... pehhh...

patutla kalau org yang baru excident x ingat apa2, jadi blurrr... tu la mcm aku... dah sakit baru terpikir2... maka membekak, merah, biru dan hitamla jadinya jari ku... dan hingga kini kuku ku masih berwarna mcm itu.... darah beku la tu... denyutnya juga masih terasa. Tak tau bila agaknya akan beransur hilang...

** agak2 sampai tue x jari aku mcm tuh??? kalau aku hilang, cari jariku dulu yer... hihihi...

No comments:

Post a Comment